9 tips til online markedsføring

Online markedsføring er helt uundgåeligt i dag, hvor vi søger efter produkter, viden og tjenester på nettet som aldrig før. Her får du 9 tips til at forbedre din online markedsføring. Læs med og implementer dem i din virksomhed i dag! 

Online markedsføring indeholder en hel vifte af muligheder, som kan hjælpe din virksomhed med at blomstre. Med god online markedsføring bliver du synlig på nettet, du får organisk såvel som betalt trafik, og du får klik, kunder og konverteringer. Her får du 9 tips til hvordan. 

1# Fokuser på SEO i din online markedsføring 

SEO er nok den stærkeste komponent inden for online markedsføring, og med den rette viden kan du gøre det gratis. SEO, eller Search Engine Optimization, handler om at optimere din hjemmeside, så den kommer højt op i søgemaskinerne. På den måde kan potentielle kunder finde dig, når de søger efter dit produkt. Det kan de, fordi du kommer op på side 1 på Google og ikke på side 35, som ingen nogensinde får læst. 

2# Markedsføring med on-page-SEO 

Online markedsføring ved hjælp af SEO spænder over nogle forskellige områder. Man snakker om både teknisk SEO, on-page-SEO og off-page-SEO, og det kan betale sig at sætte sig ind i alle begreberne, hvis man vil være succesfuld. Om on-page-SEO kan det siges, at det handler om at optimere din hjemmeside og dens indhold, så det bliver af høj og værdifuld kvalitet for brugeren.  

Du skal producere dit indhold ud fra konkrete søgeordsanalyser, så du ved, hvad netop din målgruppe søger efter på Google. Dit indhold skal være mere dybdegående, mere præcist, længere og bedre end dine konkurrenters – det vil sige dem, der ligger øverst i søgemaskinerne. 

3# Få styr på teknisk SEO 

Det tekniske er et andet aspekt af SEO, der også påvirker din placering i søgemaskinerne. Det er fx enormt vigtigt, at dit site er mobilvenligt, så designet fungerer til forskellige formater og typer af skærme.  

Uanset om man tilgår det fra sin computer, sin tablet eller sin telefon skal det være lækkert og brugervenligt. Til teknisk SEO hører også, at din side skal loade hurtigt, så brugerne ikke klikker sig ud igen – det er nemlig meget skidt for din online markedsføring. 

4# Online markedsføring med Call-To-Action 

Når du arbejder med online markedsføring, skal du tænke over, hvad det er for nogle handlinger, du ønsker, at dine kunder skal tage. Vil du gerne have dem til at tilmelde sig dit nyhedsbrev? Læse dit blogindlæg? Købe et konkret produkt? 

Uanset hvad din strategi er, skal du huske at opfordre til handling. Det gør du ved hjælp af det, man kalder Call-To-Action, så dine kunder let, elegant og eksplicit bliver opfordret til at gøre det, du har planlagt. Det er smart at have Call-To-Action på konkrete “knapper”, sådan at kunderne klikker sig direkte til den konvertering, du måtte ønske dig. 

5# Optimer off-page-SEO 

Off-page-SEO handler groft sagt om det, der sker udenfor din hjemmeside – men som stadig handler om dig. Det kan fx have at gøre med at linkbuilde, sådan at du får andre sider til at linke til dig. Disse links fungerer som en form for likes, og det hjælper Google til at forstå, at din side har autoritet og troværdighed. 

Det kan også skabe autoritet for din side, hvis du selv linker til andre, som allerede har opnået denne autoritet. Store sites, som mange benytter, har således en høj grad af troværdighed. Ved at linke til relevante ting på deres sider, stiger du i graderne hos Google, og det er godt for din virksomheds online markedsføring. 

6# Brug din SEO-strategi til Google Ads 

Det smarte ved, at du nu allerede har en SEO strategi, er at du også kan bruge den til andre ting i forbindelse med din online markedsføring. Din søgeordsanalyse kommer således til at være af stor betydning for dig, når du skal lave annoncer på Google, og ved at bruge de rigtige søgeord får du det maksimale ud af dine Google Ads. 

7# Online markedsføring med Facebook Ads 

Når vi snakker om online markedsføring ved hjælp af betalte annoncer, kan det også være en god idé at annoncere på Facebook. Facebook kan både indsamle enormt meget data om din målgruppe, som er rigtig brugbart, og de har også et hav af forskelligartede annoncemuligheder. Det betyder, at det er et godt sted at annoncere, uanset hvilken virksomhed eller branche, det drejer sig om. 

8# Skab troværdighed med Content Marketing 

Online markedsføring er blandt andet også dét, du sidder og læser lige nu, nemlig Content Marketing. Content Marketing kan være deling af viden, som i dette blogindlæg, hvor du deler ud af din ekspertise på dit område.  

Det er gavnligt for din markedsføring, fordi det skaber stor loyalitet blandt dine kunder og giver din virksomhed et skær af troværdighed. Du kan også lave Content Marketing ved hjælp af en E-bog, en YouTube-video, et webinar eller noget helt andet. 

9# Email-marketing er nemt at automatisere 

Det sidste tip drejer sig om et trendende emne, der nyder stigende popularitet: Nemlig email-marketing. Email-marketing bliver benyttet i stigende grad, blandt andet fordi det er nemt at have med at gøre. 

Det er det, fordi du simpelt og effektivt kan automatisere din email-marketing. God online markedsføring med emails består således af tilsyneladende personlige mails, som dog er automatiseret, så de kommer ud til alle, der klikker på en bestemt Call-To-Action-knap. 

Kom i gang med online markedsføring i dag 

Disse ni tips skulle gerne hjælpe dig til at komme i gang med din online markedsføring, så kan få mere brand awareness, nye kunder og flere konverteringer. Det kan måske virke som en stor mundfuld, men start fra en ende af og optimer lige så langsomt. 

Det kan anbefales at komme i gang allerede i dag, for det er altså digitalt, at vi søger os frem til samtlige produkter, tjenester og kilder til viden. I vores moderne levetid er online markedsføring altså helt uundgåeligt og ofte den vigtigste del af markedsføring overhovedet. Derfor skal du ikke være bange for at kaste dig ud i den digitale verden og lade din virksomhed komme til live! 

Del på linkedin
Del på facebook
Del på twitter
Del på email