Den bedste strategi til Black Friday som webshop ejer

Drømmer du om storsalg i din webshop i forbindelse med Black Friday? Det bør bestemt være muligt, og nedenfor kan du finde gode tips og tricks til at komme i gang med at lægge den bedste strategi.

Sørg for at have en god webshop

For at kunne have succes med Black Friday, skal du først og fremmest have en god webshop. Undersøgelser viser at over halvdelen af internet surfere ikke vender tilbage til en hjemmeside, hvis de har haft et dårligt førstehåndsindtryk.

Det hele skal leveres i et brugervenligt og intuitivt design. Her er det især vigtigt at brugere nemt kan shoppe via mobile enheder som smartphones og tablets. Folk shopper på bærbare computere, smartphones, tablets og andre enheder, og din webshop skal være designet til det.

Desuden skal du sørge for at platformen ikke er tung, og at den indlæses hurtigt. Først og fremmest er folk blevet mere utålmodige og kan kun vedligeholde koncentrationen i få sekunder. Desuden påvirker en ringe indlæsningshastighed din SEO, dvs. rangering på Google, på negativ vis.

Inkluder vigtig information

Det siges at op til omkring halvtreds procent af forbrugere opgiver et køb, hvis de ikke kan finde den information, som de søger. Derfor er det en god ide at skrive blogindlæg med vejledninger, guides og svar på ofte stillede spørgsmål. Du kan endda inkludere SEO-venlige nøgleord, og arbejde på at forbedre din rangering på Google.

Byg en e-mail database hele året rundt

E-mail marketing fremhæves som en af de mest effektive former for markedsføring. Derfor kan du opnå større succes med Black Friday ved at arbejde på din database hele året rundt. Benyt de sociale medier og andre metoder til at få folk til at tilmelde sig nyhedsbrevet. Det kan blive rentabelt, når du sender Black Friday e-mail ud, som du kan læse om nedenfor.

Få dit e-mailemne til at skille sig ud

Du er langt fra den eneste, der sender e-mail marketing i forbindelse med Black Friday. Derfor er det vigtigt at du sørger for at ”emnet” på din e-mail skiller sig ud blandt mængden. Hvis det passer til din forretning, kan du især benytte humor til at få folk til at klikke og læse din e-mail.

Er du på de sociale medier?

Vi har nævnt de sociale medier, og de er også altafgørende for succes med Black Friday. Har du en strategi for digital marketing? Hvor ofte deler du indhold på TikTok, YouTube og Instagram? Har du en shop på Instagram og/eller TikTok? Der er uendelige muligheder for de sociale medier, som du kan udnytte til Black Friday og resten af året.

Start i god tid

Uanset om der er tale om en database med e-mail, en god webshop, succesrige sociale medier eller andet, er det vigtigt at du starter i god tid. Effektiv planlægning fører til succes. Derfor er det vigtigt at du og dit team lægger en plan for Black Friday kampagner. Hvordan og hvornår skal de udrulles på de sociale medier?

Flere forretninger begynder at skrive indhold til e-mails, hjemmesiden, osv. mange måneder før selve Black Friday. På den måde kan du opnå stor succes med Black Friday i din webshop.

Del på linkedin
Del på facebook
Del på twitter
Del på email