Flere brancher digitaliseres

For 10 år siden fandt du den lokale håndværker i ugebladet eller ved at spørge naboen, men håndværkerbranchen er i fuld gang med en digitalisering og det betyder et opgør med den lokale forankring. Telefonbogen er udskiftet med Google My Business og kundeudtalelser er noget på Trustpilot eller Facebook, ikke hvad naboen fortæller.

Denne øgede digitalisering kendetegner mange af de brancher og det giver nye muligheder for dem der arbejder med online markedsføring. Hvor de tidligere ringede til det lokale ugeblad eller hyrede en flok unge til at omdele flyers, så kigger de nu imod optimering af lokal SEO, Google Ads eller måske SoMe.

Et eksempel på et website der har grebet bolden er bygga.dk som er et affiliate site med fokus på at drive trafik med SEO og konvertere dem ved 3byggetilbud.dk, en model der giver 3byggetilbud.dk leads til en fast pris og sikrer flere leads til de håndværkere der er tilknyttet tjenesten.

Et andet eksempel er Lokal SEO som handler om at forbedre din placering på søgninger som “Håndværker København K” på Google, men også andre søgemaskiner som f.eks. Krak.dk. Det er en SEO disciplin der længe har været overset, men som nu er grebet af næsten alle bureauer som et produkt de kan tilbyde.

Del på linkedin
Del på facebook
Del på twitter
Del på email