Sådan bliver du bedre til online markedsføring

Hvis du har et firma, en butik eller promoverer dig selv som kunstner eller performer, så kender du allerede lidt til markedsføring. Det indbefatter flyers, logoer, hjemmesider, omtale, alt, der kan få ordet ud om dit erhverv!

Men markedsføring, der løber gennem fysiske eller mundtlige medier, er ikke længere nok; i bedste tilfælde vil du blive almenkendt i lokalområdet, men før eller siden vil din kundekreds holde op med at vokse. Derfor skal du blive god til online markedsføring!

Online markedsføring for begyndere

Online markedsføring behøver ikke være så overvældende, som det lyder. Det kan være noget så simpelt som en Facebookside og/eller en Instagramprofil! Sæt dig ned og brainstorm nogle forskellige ting, du kan vise på de forskellige sider, for at skabe en mere personlig relation til dine kunder, og få ordet ud.

Med sociale medier kan du nå en større målgruppe. Du kan lave konkurrencer og få folk til at dele dine opslag, så du helt gratis kan komme ud til mange flere mennesker, end hvis du promoverede udelukkende lokalt. Dertil kan du promovere dine egne posts, så de vises til profiler med interesser indenfor dit område.

Sponsordeals

Du kan få hjælp fra andre onlineprofiler til at sprede ordet om dig og dit erhverv ved at sponsorere posts. En sponsorpost går ud på, at du giver en større personlighed ét eller flere af dine produkter gratis, til gengæld for at de taler godt om dig til deres følgere. Du kan også betale dem for et shoutout.

På den måde får du fingrene i et publikum, der eller ikke ville opdage dig. For at dine sponsorerede posts bliver så troværdige som muligt, skal de være fuldstændig transparente. Hvem end du betaler for at omtale dig og dit firma, så skal de sige, at posten er sponsoreret – det er desuden også reglerne på de fleste sociale medier.

Professionel hjælp

Det sidste, du kan gøre, er at søge professionel hjælp. Der er firmaer på nettet, som kan klare online markedsføring for dig, samt kurser, der kan hjælpe dig med at blive bedre selv.

Det kan være det hele værd at investere i hjælp til online markedsføring, for jo bedre, du er, desto større en kundekreds vil du kunne opbygge. Hvis du vil se dit firma vokse, så er du nødt til at lære, hvordan man promoverer til større målgrupper. Online markedsføring betyder ikke, at du skal gå på kompromis med din integritet – tværtimod! Når du markedsfører på nettet, kan du vise en mere personlig side med holdninger og etik, der vasker firmaanonymiteten væk. Hvis du holder fast i, hvem du er som person, kan du skabe et helt unikt brand om dig og dit firma!

Del på linkedin
Del på facebook
Del på twitter
Del på email