Sådan kommer du ud med dit budskab

Har du noget på hjertet? Ønsker du at nå ud til så mange som mulig? Uanset om du lige er startet med din egen virksomhed, eller om du skal skabe opmærksomhed om et arrangement, som du skal afholde, så er det vigtigt, at du kommer ud med dit budskab til så mange som mulig. Her kan du læse mere om, hvordan du får dit budskab ud til flest mulig.  

Forberedelse og hårdt arbejde 

Lad os sige, at du har en start- up virksomhed, som du skal gøre folk opmærksom på. Det kan godt være, at du har fuldstændig styr på økonomi, budgetter, produkter og det hele, men måske har svært med at få opmærksomhed fra kunderne. Først og fremmest, er det vigtigt, at du er opmærksom på, hvad der ellers rører sig derude. Stil dig selv spørgsmålet, hvad er det som gør at lige præcis dine produkter er så specielle, og selvfølgelig også de bedste på markedet. Når du har svaret på dette, så gælder det om at formidle det ud til folket.  

Det vil altid være en god ide, at du får lavet en skarp pressemeddelelse, som du sender til de lokale medier. Find de relevante lokale aviser på lokaleaviser.dk. Husk at de fleste medier får tilsendt rigtig mange pressemeddelelser, hver eneste dag, du skal derfor gøre dig umage, og forfatte en superskarp tekst, hvor budskabet er klart og tydelig- allerede fra overskriften.  

Det at få skabt opmærksomhed om din virksomhed eller dit arrangement i de lokale aviser er selvfølgelig godt. Men det er ikke nok. Du skal derfor lave en grundig analyse af din målgruppe, og derefter finde de rette medier, hvor du har størst mulig chance for at nå ud til lige præcis den målgruppe som du jagter. Det bedste stedet at komme ud til så mange som mulig, er selvfølgelig online.  

Gode tips til online markedsføring 

For at kunne indfange kunder online, så skal du selvfølgelig være synlig. Du skal derfor have en lækker og velfungerende hjemmeside, og en webshop- hvis du har produkter som du ønsker at sælge. Det er vigtigt at det hele fungerer godt, inden du går aktivt efter kunderne, da de flestes online tålmodighed er ret begrænset. Hvis siden ikke fremstår brugervenlig, velfungerende og seriøs, så er de besøgende hurtig videre til den næste.  

For at blive synlig online, så er det helt afgørende at du arbejder med SEO. SEO er søgemaskineoptimering, og en måde at optimere hjemmesiden på. Målet er simpelthen at blive fundet i den jungle af online muligheder og tilbud, som dine potentielle kunder bliver eksponeret for. For at Google skal vise lige præcis din side, når en potentiel kunde søger efter produkter som står på dine hylder, så skal din online markedsføring virke troværdig og autoritær, med andre ord, være noget som Google identificerer som det som folk leder efter.  

Din hjemmeside skal altså optimeres, men det skal også dine sociale medier. Sociale medier kan, hvis de bliver brugt klogt, være en god måde at nå ud til så mange som mulig. Det er vigtigt at du holder fokus på målgruppen, og får skabt en tydelig identitet på det brand, som du ønsker at skabe blæst om.  

Del på linkedin
Del på facebook
Del på twitter
Del på email